Witamy na nowej stronie Starostwa Powiatowego w Sierpcu

Śladami ks. Jana Twardowskiego….

Jako laureaci Powiatowego Konkursu Plastyczno-Recytatorskiego „Rwane prosto z krzaka czyli poezja ks. Jana Twardowskiego” odbyliśmy wspaniałą podróż do Warszawy, aby poznać bliżej życie znanego poety.

Wyjazd zorganizowany przez Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Sierpcu 15 czerwca 2015 r. był nagrodą dla: Mateusza Uździckiego, Katarzyny Szymańskiej, Jolanty Rumianowskiej z ZS nr 1 w Sierpcu; Moniki Borkowskiej i Moniki Sobolewskiej z ZS Nr 2 w Sierpcu; Jolanty Marciniak i Natalii Goławskiej reprezentujących Gimnazjum Publiczne im. Biskupa Leona Wetmańskiego w Sierpcu; Aleksandry Narodzonek ze SP nr 2 w Sierpcu oraz Amelii Kossowskiej ze SP nr 3 w Sierpcu.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania był Klasztor Sióstr Wizytek oraz dom, w którym przez 47 lat mieszkał ksiądz Jan. Wizyta przepełniona opowieściami pana organisty Tadeusza Olszewskiego znającego księdza Jana przez 62 lata dostarczyła nam wiele informacji dotyczących życia codziennego. Przekonaliśmy się, że ksiądz Jan mieszkał w bardzo skromnych warunkach. Spotkaliśmy się również w zakratowanej kaplicy z siostrą przełożoną Marią Dorotą, która w ciepły sposób wspominała księdza Jana. W podziękowaniu za spotkanie Amelka Kossowska zaprezentowała wiersz „Do moich uczniów”, za co otrzymała brawa i słowa uznania ze strony sióstr.

Następnie przeszliśmy na skwer im. ks. Jana Twardowskiego, gdzie wysłuchaliśmy jednego z nagrań „Kazania księdza Jana”. Po pożegnaniu z panem Tadeuszem Olszewskim udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie zostaliśmy zaproszeni na obiad przez pana Łukasza Jankowskiego- kierownika działu oświatowego Instytutu Jana Pawła II w Warszawie. Pan Łukasz był naszym przewodnikiem po Warszawie.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu był Instytut Jana Pawła II, Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Dzięki panu Michałowi Rukatowi zwiedziliśmy Panteon Wielkich Polaków znajdujący się w świątyni Opatrzności Bożej. Każdy z nas opuścił Instytut Jana Pawła II z upominkiem ufundowanym przez księdza Zdzisława Struzika – dyrektora Instytutu.

Wyższa Szkoła Fotografii w Warszawie to ostatnie miejsce, gdzie spotkaliśmy się z profesorem Marianem Schmidtem – światowej sławy fotografem, autorem książki „Niecodzienne rozmowy z ks. Janem Twardowskim”. Spotkanie było poprzedzone krótką lekcją fotografii, podczas której nasza młodzież miała okazję budować różne kompozycje i wykonać zdjęcia profesjonalnym aparatem.

Pan Marian Schmidt opowiedział nam o swojej pasji, o życiu, w którym szczególne miejsce zajął ksiądz Jan. Książka autorstwa pana Schmidta zrodziła się z trzydziestoletniej przyjaźni z księdzem – poetą. Za udzielenie wspaniałego wywiadu pan profesor otrzymał podziękowanie oraz ręcznie malowane kwiaty na szkle użytkowym z rąk pani dyrektor Renaty Przybyłowskiej – organizatora wyjazdu „Śladami księdza Jana”.

Pełni wrażeń i bogaci w wiedzę dotyczącą życia i twórczości poety wróciliśmy szczęśliwie do Sierpca dzięki firmie transportowej „Jantar”, której właściciel pan Sławomir Smardzewski ufundował wyjazd. Nad naszym bezpieczeństwem, oprócz czujnego oka pani dyrektor, czuwały panie: Maria Jagodzińska i Magdalena Szczypecka.

Taki wyjazd to nie tylko lekcja poświęcona ks. Janowi Twardowskiemu, to wspaniała zabawa, integracja i wiele wiele emocji…