Powiatowy Rzecznik Konsumenta
Pan Dariusz Łapiński – Radca Prawny
Godziny przyjęć w Starostwie Powiatowym w Sierpcu ul. Kopernika 9 pok. nr 3, tel. 24 275-91-36.
- Wtorek od 10:00 do 15:00
- Piątek od 10:00 do 15:00
Do podstawowych zadań i kompetencji Powiatowego Rzecznika należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz innymi instytucjami i organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.