Powiatowy Rzecznik Konsumenta
Pan Dariusz Łapiński – Radca Prawny
Godziny przyjęć w Starostwie Powiatowym w Sierpcu ul. Świętokrzyska 2a, I piętro, pokój 112, tel. 24 275-91-36.
Przyjmuje interesantów w poniedziałki i wtorki w godzinach od 8:30 do 16:30.
Do podstawowych zadań i kompetencji Powiatowego Rzecznika należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz innymi instytucjami i organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.