„Zwolnieni z teorii”
Uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. mjra Henryka Sucharskiego w Sierpcu, Tomasz Topolewski, już po raz trzeci bierze udział w olimpiadzie „Zwolnieni z teorii”.
Swoją przygodę rozpoczął jeszcze w pierwszej klasie. Razem ze znajomymi zrealizował projekt „Odkryj Swoje Karty”, który pomagał gimnazjalistom z klas drugich i trzecich podjąć właściwą decyzję o wyborze szkoły ponadgimnazjalnej. Na zorganizowanych spotkaniach z gimnazjalistami, wspólnie opowiadali o swoich doświadczeniach z wyborem szkoły ponadgimnazjalnej, o pasji i zaangażowaniu. Podczas warsztatów spotkali się z dużym zaciekawieniem oraz pozytywnym odbiorem. W rezultacie 94% uczestników, na koniec w ankiecie, powiedziało: „Tak, pomogliście nam wyborze szkoły ponadgimnazjalnej”. Rywalizując o Złote Wilki wraz z ponad 2,5 tysiącami uczestników, nasi licealiści zdobyli profesjonalne certyfikaty z zarządzania sygnowany przez Project Management Institute R.E.P. rozpoznawany na całym świecie. W formacie projektu: wydarzenie publiczne zajęli 173 miejsce na 680 projektów. Natomiast w kategorii tematu: edukacja zajęli 77 miejsce na 500 projektów. Ich projekt był na 59 miejscu spośród 600 realizowanych na Mazowszu.
„Zwolnieni z teorii” to olimpiada, której uczestniczy mają za zadanie zrealizować swój projekt społeczny. Zdobywają doświadczenie w zarządzaniu projektami, a na koniec otrzymują międzynarodowy certyfikat. Platforma Zwolnionych przeprowadza przez proces realizacji projektu, wspierając, inspirując i dostarczając praktyczne wskazówki. Nad całym procesem czuwa mentor, czyli osoba, która jest doświadczona w realizacji projektów. Odpowiada na pytania, pomaga w realizacji. Zwolnieni mogą się pochwalić 18 tys. użytkownikami platformy, ponad 5,5-milionową liczbą osób, które skorzystały na projektach użytkowników oraz 850 ukończonymi projektami.
Tomasz aktywnie wspiera Zwolnionych. Od 3 lat jest Ambasadorem olimpiady „Zwolnieni z teorii”. W tym roku został również Trasowiczem Zwolnionych. Pełniąc rolę Ambasadora, udał się w najróżniejsze miejsca Polski opowiadając o olimpiadzie, spotykał się z młodymi osobami, którzy chcą zmienić swoją społeczność lokalną i działać na rzecz społeczeństwa.
„Każde spotkanie społeczności Social Wolves to dawka pozytywnej energii do działania oraz mnóstwo ciekawych rozmów, spotkań, warsztatów” – przyznaje Tomek, który jest ich stałym uczestnikiem. Powtarza także: „Wielkie marki, jak Google, Coca-Cola, Microsoft, T-Mobile, przychodzą na te spotkanie, nie ze względów marketingowych, oni szukają młodych ambitnych ludzi, którym chcą pomóc w ich projektach, z myślą, że mogą to być w przyszłości ich współpracownicy”.