Witamy na nowej stronie Starostwa Powiatowego w Sierpcu

HISZPAŃSKIE PRAKTYKI ZAWODOWE UCZNIÓW EKONOMIKA W RAMACH PROGRAMU ERASMUS +

HISZPAŃSKIE PRAKTYKI ZAWODOWE UCZNIÓW EKONOMIKA W RAMACH PROGRAMU ERASMUS +

W dniach od 15 października 2016 do 13 listopada 2016 roku, 23 uczniów Zespołu Szkół nr 2 w Sierpcu wraz z opiekunami wzięło udział w pierwszym wyjeździe dla uczniów technikum na staże zagraniczne w Hiszpanii, w ramach programu Erasmus + „Kształcenie i szkolenia zawodowe- akcja 1 Mobilność edukacyjna” pod hasłem „Zawodowa Praktyka dla Ekonomika”.

Partnerem w projekcie była hiszpańska firma „Europroyectos”, która wyszukała atrakcyjne miejsca praktyk oraz zapewniła bogaty program kulturowy. Uczestnicy wyjazdu mieli zapewnione zakwaterowanie z całodziennym wyżywieniem, przeloty, dojazdy do miejsc praktyk, ubezpieczenia, kieszonkowe oraz interesujący program społeczno-kulturowy. Już lot samolotem do Malagi dostarczył wielu emocji i wrażeń. Uczniowie realizowali program staży w dwóch pięknych miastach Andaluzji: Granadzie i Cordobie. Codzienne relacje z odbywanych praktyk, a także obserwacje, świadczyły o tym, że uczniowie wspaniale radzili sobie z nowymi zadaniami i sytuacjami, zyskując nowych przyjaciół w miejscach pracy. Popołudniami praktykanci równie aktywnie spędzali czas, biorąc udział w wycieczkach zorganizowanych w ramach projektu, czy podziwiając uroki starego miasta i zabytków. Uczniowie Ekonomika zwiedzili między innymi Malagę z jej zabytkami i rozkoszowali się urokami plaży, w promieniach hiszpańskiego słońca. Na trasie turystycznych wędrówek przez region andaluzyjski znalazła się między innymi Kordoba, miasto, w którym wpływy rzymskie, arabskie (mauretańskie) i żydowskie odcisnęły wyraźne piętno. Uczniowie ZS nr 2 spacerowali krętymi uliczkami Kordoby, podziwiali meczet Mezquita, stary most z czasów rzymskich na rzece Gwadalkiwir, piękne place, dzielnicę żydowską, ogrody Alcazaru, Muzeum Corridy. Nie obyło się bez testów – w formie quizu i gry miejskiej Gymkhana, która okazała się ciekawym zadaniem. Niesamowitych wrażeń dostarczyła również Granada, gdzie uczniowie wraz z opiekunami zwiedzili Alhambrę, warowny zespół pałacowy położony ma wzgórzu, arcydzieło architektury arabskiej z XIII/XIV wieku wpisane na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO oraz Albayzin – starą zabytkową dzielnicę z klimatem mauretańskiej Granady, a także wiele innych ciekawych miejsc- klasztor Cartuja, dzielnicę Sacromonte, ogrody Carmen de los Martires. Wraz z upływem czasu młodzież coraz lepiej i pewniej czuła się w swoich miejscach pracy. Gdy zbliżał się dzień wyjazdu, wiele osób nie kryło żalu, że to już koniec tej wspaniałej przygody, że trzeba będzie pożegnać się z nowymi przyjaciółmi. Z pewnością młodzież Ekonomika wszystkie zdobyte doświadczenia wykorzysta w przyszłej pracy, zaś wspomnienia na długo pozostaną w pamięci. Dzięki udziałowi w projekcie młodzież poznała metody pracy przedsiębiorstw w innym kraju, miała możliwość doskonalenia swoich umiejętności językowych a także podniesienia praktycznych umiejętności i kompetencji zawodowych. Nastąpiła bardzo pożyteczna wymiana doświadczeń na wielu płaszczyznach. Młodzież nawiązała nowe kontakty i przyjaźnie i poznała nową kulturę. Przydały się podstawy hiszpańskiego, które uczniowie Ekonomika zdobyli jeszcze przed wyjazdem w trakcie kursu językowego w szkole – w niektórych miejscach głównie w tym języku przebiegała komunikacja. Uczniowie przekonali się też, jak ważna jest znajomość języka angielskiego, nie tylko w miejscu pracy, ale również w nawiązywaniu kontaktów z obcokrajowcami. Wszyscy uczniowie biorący udział w praktykach zagranicznych uzyskali certyfikaty w języku hiszpańskim i angielskim. Certyfikaty potwierdzają, że uczestnicy poznawali sposoby i metody pracy, nabyli umiejętności rozwiązywania problemów, porozumiewania się z pracownikami. Ich umiejętności praktyczne zostały powiązane z zainteresowaniami, kierunkiem kształcenia i planowaną pracą zawodową. Cztery tygodnie spędzone w Hiszpanii pozwoliły uczniom poznać europejskie formy pracy, związane ze strategią firmy oraz nowatorskie rozwiązania, które z powodzeniem wdrażane są w różnych branżach.

Opiekunami uczniów byli nauczyciele- Justyna Kratkowska-Dul, Agnieszka Koziara-Idzikowska, Aleksandra Sawicka, Mariola Przybyłowska. Nad przygotowaniem i realizacją projektu czuwała dyrektor ZS nr 2 Sierpcu- Magdalena Peda.

Kolejny wyjazd 21 uczniów Ekonomika na staże zagraniczne do Hiszpanii odbędzie się w marcu 2017r.

image_pdfimage_print
Skip to content